Ano, řeč je o Elise, slavnému sporťáku, který se stal synonymem svižné jízdy. Pojmenovávání svých modelů na počáteční písmeno E se stalo u Lotusu tradicí. Esprit, Elan, Evora, nebo právě Elise. Název Elise ale nepochází z hlavy marketingového oddělení a nejde ani o boha severního větru. Jde o jednu výjimečnou ženu a automobilka se s ní po letech setkala.

Jmenuje se Elisa Artioli a jde o vnučku podnikatele Romanoa Artioliho, člověka, který značku Lotus koupil v roce 1993 od General Motors. Můžete ho také znát jako tvůrce Bugatti EB110, protože to byl právě on, kdo se v raných devadesátkách pokusil o znovuzrození slavné francouzské značky.

Lotus vlastnil pouhé tři roky a poté ho prodal malajsijské značce Proton. Během těch tří let ale stihl vypustit do světa model, bez kterého by tady dnes Lotus dost možná nebyl, Elise. Na základech tohoto vozu poté vznikaly další modely značky a Lotus se tak držel naživu. Elisa byla pro svého dědečka stejně výjimečná jako Elise pro Lotus.

[article id=5918]

Nyní, po 22 letech, se vnučka vrací na místo činu do legendární továrny Lotusu, aby se zde setkala s úplně prvním Elisem, který sjel z výrobní linky. Poté byla pozvána na tovární závodní trať. Nepilotovala však svého jmenovce ale dvojici Exige Sport 410 a Evora GT410 Sport.

Vladimír Kadera

Kategorie: Novinky

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *