Abarth Grande Punto

Ostrá verze Fiatu Grande Punto je s námi od roku 2007 a můžete nám věřit, že když říkáme ostrá myslíme tím sakra pálivý Jalapeňos. Motor 1.4 Turbo o výkonu 155 koní má dostatek síly, aby rozpohyboval tento 1185 kg vážící hatch na 230 km/h. z 0 na 100 se dostanete lehce pod 8 vteřin. Nezdají se vám tyto hodnoty nějak závratně vysoké? Tak se s ním svezte.
U Abarthu Grande Punto platí, že co nemá v talentu dohání nadšením. S radostí se vrhne do každé zatáčky a na jejím konci vás vyhodí s úsměvem na rtech a s pocitem, že jste zhruba 180 000 korun nemohli investovat lépe.

Mini Cooper S

Ano. Myslíme to vážně. Dokažte, že jste pravý petrolhead a pořiďte si klasické Mini. Malé legrační autíčko, které pomohlo mobilizovat Velkou Británii po Suezské palivové krizi znáte spíše ze sitcomů s panem Beanem. Co ale nejspíš nevíte je fakt, že Mini zkonstruoval automobilový závodník Alec Issigonis. Při jeho konstruování využil vše, co se naučil na okruhu. Už první Alecovo Mini tak vynikalo vynikajícími jízdními vlastnostmi. K dokonalosti jej dovedl závodník rallye John Cooper, který přesvědčil vedení automobilky k výrobě ostré verze. V roce 1961 se tak objevila ostrá verze Cooper, kterou o dva roky později následovala ještě ostřejší verze S. A Cooperovo naléhání na výrobu se vyplatilo. Jen během roku 1962 vyhrál Mini Cooper S 153 soutěží rallye. Slušný kousek se dá dnes pořídit za 180 000 korun a klasické Mini má u nás docela slušnou fanouškovskou základnu.

VW Golf V GTI

Od ikonických Golfů GTI uběhli již dvě dekády. Po nepříliš povedené třetí a čtvrté generaci se dostává ke slovu Golf V, který hrdě nasadil označení GTI a nedělá svým předchůdcům ostudu. Ba naopak. Pod kapotou dostanete motor 2.0 FSI s výkonem 200 koní a to v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo s fenomenální převodovkou DSG, která dokáže přeřadit za 8 ms. Tento model se dá pořídit do dvouset tisíc bez problému a za svoje peníze nedostanete jen sportovní auto, ale i velmi spolehlivý vůz. Golf platí za jedno z nejůspěšnjších aut na světě a jeho ostrá verze jen podtrhuje jeho univerzálnost. Troufáme si říct, že tohle je asi nejlepší auto v našem výběru a jeho koupí rozhodně neprohloupíte. Pokud ale u vás nemá rozum při výběru auta co dělat, čtěte dál!

[banner group=‘article-banner’]

Renault Megane RS

Ano, zavítáme i do Francie. Nadčasový Renault Megane II je tu s námi od roku 2002 a jeho charismatický design zaujme i dnes. Přeplňovaný dvoulitrový motor s výkonem 165 kw vás možná překvapí svou kultivovaností a nepříliš sportovním zvukovým projevem. To mu však neubíra na dravosti. Z 0 na 100 se s ním dostanete pod 7 vteřin a rozparádit to můžete až na 234 km/h. Megana trochu trápí stejně jako většinu aut v tomto výběru mírná nedotáčivost, kterou ale lehce zkrotí systém ESP. O čitelné a přesné řízení se tu stará přední náprava s nezávislou osou řízení kol. Majitelé si kromě jízdních vlastností pochvalují perfektní sportovní sedadla a příjemný interiér. Tento stroj se dá pořídit v našich končinách za zhruba 160 000 korun a za svoje peníze dostanete univerzální sportovní hatchback s extravagantním designem, který budete mít rádi.

Honda Civic Type-R

Nejnovější model ostrého Civicu získal před nedávnem titul nejrychlejší předokolky na slavném Nürburgringu. Za náš budget si můžete dovolit jeho staršího brášku. Civic Type R druhé generace stojí od 150 000 korun a za své peníze dostanete opravdu velikou parádu. Japonské vozy jsou známé díky svým úžasným jízdním vlastnostem a točivým motorům. A přesně to taky s Type-R dostanete. Legendární dvoulitr V-TEC, který se točí a točí. A točí se až do 7400 otáček za minutu, kde dává 200 koňských sil. Type R je auto pro šílence. Charakter motoru vás nutí držet ho neustále ve vysokých otáčkách a maximálně se soustředit na jízdu. Po vystoupení z něj vám budou ještě půl hodiny stát vlasy na hlavě a dlouho budete vydýchávat ten vzrušující pocit, kdy jste do zatáčky vletěli ve stopadesáti.

V našem výběru je pro každého něco. Máme tu Abartha pro nadšence. Mini pro milovníky klasiky. Golfa pro pohodáře. Megana pro milovníky obložených baget a šneků. A Civica pro. No…..prostě pro magory.

Který berete vy?

foto: parkers.co.uk, wallpapersafari.com, blog.automart.co.za, galeriedeauto.top, sohondagarage.blogspot.cz

[article id=1762]


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *