Na začátek vás musím upozornit, že se nedíváte na zcela nové auto – Divo je pod líbivým kabátkem pořád Chiron. Nejeden inženýr si stále lámal hlavu jak udělat Chiron rychlejší, hbitější a zábavnější. V nadcházející době hypersportů totiž bude muset držet krok i původem francouzská automobilka.

Exteriér je přepracovaný, aby lépe fungoval po větru. Jako vedlejší účinek je vzrušující design. Přepracovaná je přední maska, nový je pak ještě širší aktivní zadní spojler a zadní difuzor. Výsledkem práce je o devadesát kilogramů větší přítlak, než u předlohy.

[article id=5193]

Karbonový chladič, lehčí kola a jednodušší sound systém, to vše bylo potřeba udělat pro snížení váhy. Ta se snížila o 35 kg, to není moc ale zeptejte se každého kdo kroutí volantem profesionálně a potvrdí vám, že každý gram se počítá. Divo váží 1961 kg.

A právě ta váha má velký podíl na tom, že na testovacím okruhu Nardó je Divo o osm vteřin rychlejší než Chiron. A nepotřebuje k tomu ani deset tisíc koní, naopak, Divo má stejných 1500 koní jako Chiron, proudících z motoru W16. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 380 km/h, což je ještě méně než u Chironu a mnohem méně, než čeho jsou oba vozy schopny.

A cena? Sto milionů, konkrétně pět milionů euro je potřeba vysolit, aby vám Divo říkalo pane. Stejně ale máte smůlu, všech čtyřicet plánovaných kusů je již beznadějně vyprodáno.

Vladimír Kadera

Kategorie: Novinky

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *