Koncept, který si zde ukážeme se poprvé ukázal na autosalonu v Detroitu, dva roky před zahájením prodeje statného Touarega. Proporce ideálního luxusního SUV? Rozhodně ano! Pohon všech kol, hromada výkonu a luxusní vzhled exteriéru i interiéru jej dokonale připravily pro 21. století. Automobilka jej představila jako kombinaci schopného terénního pick-upu (světlá výška 390 mm) a luxusního sedanu.
Samozřejmostí tak byl oplastovaný podvozek proti poškození a pneumatiky, které se nezaleknou žádného terénu, Pirelli Scorpion. Celý vůz se díky vzduchovému podvozku se třemi nastavitelnými výškami dokázal pohybovat s rozdílem jedenáct centimetrů.
Pod kapotou se odehrávalo docela drama. Deset válců uspořádaných do písmena „V“ s turbem a naftou v nádrži, aneb motor V10 TDI, který známe z Phaetonu a Touarega. Tady produkoval 230 kW / 313 koní a kroutil 750 Nm a o přenos na kola se starala šestistupňová automatická převodovka.
Interiér sám o sobě je prostě skvělý (psal se rok 2000). Zadní dveře se otevíraly proti směru jízdy, pro pohodlnější nastupování. Všimněte si prostornosti a použitých materiálů. Exteriér zase na první pohled evokuje Touareg.
[article id=5766]
Studie to byla pěkná, ale doba na to prostě ještě nebyla. Dnes máme VW Amarok, Mercedes-Benz X-Class, atd… Volkswagen to ale, milé děti, zkoušel už před osmnácti lety. Myslíte, že by se prodával?
Zbytek fotografií si prohlédněte nahoře ve fotogalerii
0 komentářů