WOW! To ale byla paráda. Po snad několika generacích dostaneme Volkswagen bez střechy, co bude vypadat dobře! Frankfurt, rok 2003. Volkswagen představuje Concept R, s šestiválcovým motorem, který je nezvykle uložený uprostřed. To by na tunu zábavy stačilo, ne? Koncept stál na tehdy nově představeném Golfu a… Počkat. Vždyť to je Eos, ne?
Je a není. Čtěte dál.
Pohonné ústrojí 3.2 V6 FSI v tomto konceptu znáte i z produkčního Eosu, ovšem původně měl směřovat výkon úplně jinam. Výkon 265 koní se měl posílat výhradně na zadní kola. O přenos pohonu se starala dvouspojková převodovka DSG a bez omezovače na 250 km/h by uháněl ještě o 20 víc. Konečně by tak šlo poslat Volkswagen bokem a nevypadat u toho, jako když zápasíte s medvědem.
Design měli na starosti Mark Günak (Mercedes-Benz SLK, Peugeot 206 CC) a Peter Schreyer (Audi TT). Základem se tedy stal Golf páté generace. Délka a šířka se tak neliší. Interiér je samozřejmě velmi futuristický. Sedadla jsou pevně ukostřená a řidič si tak k sobě šoupne celou palubku. Samotná sedadla jsou pak pokryta aktivní pěnou, aby si pamatovala váš zadek.
[article id=6115]
Celé to ovšem byla spíše studie. Na tiskové konferenci v roce 2005 oznámil předseda představenstva Volkswagen, že chystají produkční model na základě tohoto konceptu. A přišel Eos. Už sice neměl motor uprostřed a o náhonu na zadní nápravu si mohl nechat zdát (přeci jen, by to bylo nákladné), ale opravdu se začal vyrábět. A to si zaslouží pochvalu.
0 komentářů