Lancia Stratos Zero 1970

Klín pod dveře od studia Bertone působí jako zjevení dodnes. Nositel jména budoucí rally legendy byl počátkem války mezi studii Bertone a Pininfarina o tom, kdo udělá nižší auto. Koncept byl plně funkční, vyzbrojen čtyřválcem s 115 koňmi. V roce 2000 prošlo Zero renovací a v roce 2011 se prodalo v aukci za 915 000 dolarů.

Nepřipomíná vám ten interiér něco?

Lancia Dunja 1971

Dunja se představila na autosalonu v Turíně v roce 1971. Pod kapotou se nacházel motor z Fulvie, konkrétně šestnáctka s výkonem 130 koní, a s Fulvií také sdílela stejnou platformu. Dílko měl na starost Aldo Sessano, a auto postavila Carrozzeria Coggiola (karosárna z Itálie)

Lancia Mizar 1974

Mizar stál na základě Bety 1800. Auto bylo navrženo především pro bezpečnost. Vysoce posazené dveře mají pod sebou masivní hliníkové vzpěry, které tlumí případný boční náraz. Samotné dveře se pak otvírají alá Mercedes 300 SL, neboli racčí křídla.

Lancia Sibilo 1978

Tento koncept je velmi známý, k tomu mu pomohla hlavně jeho bizarnost. Sibilo stojí na základě Lancie Stratos, a ihned po svém uvedení dostalo od veřejnosti vyhubováno, za svou stolicovou barvu. Okna byla plastová a součástí karosérie. Na oknech byl vyříznutý malý kruh, který se dal elektricky stáhnout, jako okénko. Interiér byl… No, koukněte sami.

Lancia Medusa 1980

Myšlenkou vozu bylo postavit čtyřmístní rodinný sedan na základě Montecarla. Dvoulitrový motor se 118 koňmi leží uprostřed,přesně tak, jako v supersportech. Navzdory nepříliš výraznému zevnějšku vás ta pravá divočina čeká až v interiéru. Až si příště budete stěžovat na tlačítka na volantu, vzpomeňte si na tohle…

Jaký koncept od Lancie se vám líbí nejvíc? Nebo svého oblíbence najdete až ve druhém díle?

[article id=1370]

foto: jalopnik.com, pinterest.com, allcarindex.com, carstyling.ru, luxedb.com, madle.org, motor1.com


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *