Z dálky se ozývá mocné brumlání a mohutné praskání. Zvuky pily se misí se zvuky apokalypsy. Symfonie, kterou dříve zažívali fanoušci na závodních drahách po celém světě. Nyní to však není závodní okruh, ale cesta do oblíbené restaurace Claudia Roddaroa, mladého závodníka, který si splnil svůj sen nejen tím, že vlastní Porsche 917, ale také tím, že s ním může legálně na silnici.

Existuje větší automobilové blaho než stará závodní placka od Porsche na okreskách? Claudio je z Monaka a svou vysněnou 917-037 (037 jakožto číslo podvozku) si zakoupil v roce 2016. Jeho vize, dostat ji na obyčejné silnice však rozhodně nebyla procházka po náplavce. Jak se asi tvářili pracovníci tamní STK, na LeMans speciál ze 70. let?

Není to ale poprvé, 917 s číslem podvozku 21 již registrována byla, ale na silnicích se ohřála jen krátce. Dalším unikátem bylo číslo 30, které měl ve vlastnictví Count Rossi, člověk, který se velkou částí podílel na sponzorování Porsche firmou Martini, celým jménem Martini & Rossi. Ten se s legalizací speciálu velmi potrápil, v Německu mu řekli, že v žádném případě neexistuje. Ve Francii by to možná šlo, ale model by musel projít nárazovým testem. Největší šance byla v Itálii, ale ani tam to neprošlo. Nakonec vyhrála Alabama, vůz tam však dostal registrační značky pod podmínku, že už nikdy nepřekročí hranice státu.

Pokud tedy Claudio chtěl dosáhnout svého, musel svůj vůz přiblížit co nejvíce tomu Rossiho. A to šlo dost těžce, jeho exemplář si totiž přehazovali po celém světě. Chvíli byl u manažera týmu v Německu, chvíli u sběratele v USA, chvíli na Long Beach. Porsche naštěstí tyto své modely sleduje a tak se vše dalo snadno dohledat. Claudio podstoupil dvouměsíční proceduru papírování a pobíhání po úřadech, aby svůj sen uskutečnil. Vzhledem k tomu, že vůz nikdy nezávodil, neboural a 95% dílů bylo originál od Porsche, se to všechno povedlo.

[article id=5503]

Až uslyšíte mohutný řev a země se otřese, nemějte strach. Claudio si jede pro svačinu se svým vzduchem chlazeným plochým dvanáctiválcem, který má výkon 1000 koní na tunu. Tak co? Už jste se někdy cítili jako Steve McQueen?

No, určitě ne takhle…

Kategorie: Novinky

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *