Jak vypadá?

Na exteriéru Imprezy se nekoná žádné velké drama. Její design je očividně navržen tak, aby fungoval po celém světě. Fanoušek si ale jistě najde úhly, ze kterých je typický japonská. Sesekané ostré hrany střídají oblé tvary a prohnuté linie po boku karoserie. Nízko položená kapota díky zástavbě motoru Boxer a výrazná zadní světla zaručí, že si ji s ničím nespletete. Oproti předchozí generaci působí modernějším dojmem a aerodynamicky je na tom také lépe. Tedy pokud zrovna nevypadá jako koule bláta.

Bezpečnost především

 

Subaru do budoucna vsází na bezpečnost a je to hodně znát. Začnu perfektním výhledem z auta, kde téměř nic nepřekáží. Dále systém Eyesight, což je dvojice stereokamer v horní části čelního skla. Tento bezpečnostní asistent se vyvíjel 28 let a zahrnuje armádu pomocníků k pohodlné jízdě i k nebezpečným situacím. Za zmínku stojí určitě předkolizní brzdění, které na rozdíl od konkurenčních asistentů rozpoznává překážku. Impreza stojí na nové podvozkové platformě Subaru Global Platform, která se do budcouna stane základem i ostatním modelům značky. Tuhost tohoto nového skeletu je o 70% větší než u konkurence a absorpce nárazu se mezigeneračně zlepšila až o 40%. Subaru je teď dokonce bezpečnější než Volvo. Nejvyšší počet bodů v hodnocení japonských crash testů JNCAP dokazuje, že to nejsou jen marketingové žvásty.

Jdeme jezdit.

Pod nízkou kapotou je základní motorizace 1.6i-S. V nabídce pak najdete ještě dvoulitr. To je vše, žádný diesel, ani hybrid. Oba zmíněné motory mají atmosférické plnění. Menší a testovaný disponuje výkonem 84 kW / 114 koní, v případě silnějšího motoru si připočtěte ještě 40 koní k dobru (115 kW / 156 koní). Oba motory pracují pouze s bezstupňovou automatickou převodovkou Lineartronic. Manuální řazení je bohužel tabu a to díky nervovému spojení automatu se systémem Eyesight. Usedám do pohodlných sedadel, chytnu ergonomicky perfektní volant, otáčím klíčem a vyrážím na své oblíbené okresky. Po prvních kilometrech je jasné, že tuto specifikaci naplno ocení lidé, kteří volí spíše rozvážnou jízdu. Auto je plně oddané při pohodlném cestování a když najedete na dálnici, nebo vjedete do města, užíváte si funkcí Eyesight a komfort cestování posunete ještě o kousek dál.

Takže to není žádný divoch? Co když podržíte pravou nohu ve správném úhlu?

Pravda, předjíždění do kopce vyžaduje dávku odvahy a dvě vteřiny navíc. Na sprintování rovnou zapomeňte (tohle není Subaru Tecnica International) a obstojná reakce plynového pedálu se taky nekoná. Navíc si připadáte, že motor mučíte. Pak se ale při vjezdu do zatáčky nestačíte divit, jak skvěle to auto reaguje na pohyby volantu. Je to pořád to samé auto? Skvělé, opravdu skvělé řízení. Je sice trochu tvrdší, ale nerovnosti žehlí více než slušně. K tomu si připočtěte, že je jedno po jakém povrchu zrovna jedete. Symetrický pohon všech kol, jejich řízení a světlá výška 13 centimetrů vás vždy podrží, ať už zvolíte uhlazenou okresku, šotolinu, nebo les. Vlásenka? Vracečka? Série pravoúhlých zatáček? Nešlapejte na brzdu! Auto se poslušně vrhne za volantem a to bez známky náklonu (i za tohle můžete poděkovat nové podvozkové platformě). Ano, je to motor 1.6 a ano, je to automat. Stejně se ale budete bavit.

pozn. V průběhu testu se spotřeba ustálila na hodnotě 7,6 litru na 100 km, což je na benzínový automat velmi slušná hodnota.

Jak se v ní žije?

Jak už jsem psal: Volant je perfektně ergonomický, posezení za ním také. Sedadla jsou pohodlná a boční vedení slušné. Na nedostatek místa si nemůže stěžovat snad nikdo. Interiér je velmi vzdušný a cítíte se v něm uvolněně. Za zmínku stojí velký prostor mezi řidičem a spolujezdcem (mezi dvěma průměrně vzrostlými jedinci zhruba 30 cm). Veškeré ovládací prvky jsou přehledné a na dosah ruky. Samotné zpracování interiéru zaslouží jen a jen pochvalu. O dění během jízdy vás informují celkem tři obrazovky. Klasický displej mezi budíky s informacemi o dojezdu, nájezdu, rychlosti a tlaku v pneumatikách. Prostřední head-up displej, který přidává informace o systému Eyesight. A nakonec velký infotainment na středovém panelu, jehož reakce však působí oproti zbytku auta celkem zastarale. Už v základu dostanete plnou podporu Android Auto a Apple CarPlay. Odkládacích prostor je dostatek a telefon je vždy kde nabít. Cestující vzadu jistě ocení velkorysý prostor pro nohy. Kufr nabídne 385 litrů prostoru a po sklopení sedadel se zvětší až na 1290 l.

Závěr a cena

Základní cena je 560 000 kč a za své peníze dostanete výbavu Trend s motorem 1.6. Větší motor je k mání až v rámci vyšší výbavy za 680 000 kč. Námi testovaný kousek ve výbavě Comfort pak už od dvoulitru dělí pouze 50 000 kč rozdíl a to už by stálo za zváženou. Kompletní ceník naleznete zde.

A jak to celé ukončit? Impreze moc do karet nehraje právě její cenovka. Je to přeci jen hatchback a ty se dají pořídit řádově o 100 až 200 tisíc korun levněji. Zkuste ale navštívit konfigurátor některého z nich a naklikejte výbavu, se kterou máte Imprezu v základu. Většinou se dostanete na mnohem vyšší cenovku a pohon všech kol, aby člověk pohledal. Za stejnou cenu se dá s tímto pohonem koupit pouze několik oplastovaných příšer, které zdaleka nedosáhnou kvalit Subaru. Bezpečného, robustního, dobře vybaveného a pohodlného kusu auta pro chlapy, kteří se nebojí cestovat za jakýchkoli povětrnostních podmínek a na jakémkoli povrchu.

Jsou auta, která vás dostanou do problému. Nová Impreza je jedním z nich. Na rozdíl od ostatních vás ale z něj i vytáhne.

Napsal pro vás: Vladimír Kadera

 

 

 

Kategorie: Testy

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *