Dvoudveřový Divergent Blade je vytištěn z hliníku, titanu a uhlíkových vláken. Podvozek váží jen 46 kg. Pohání jej 2,4 litrový 4B11T turbodmychadlový čtyřválec z Mitsubishi Lancer Evolution X. Díky použití 3D tištěného hliníkového materiálu je celková hmotnost v porovnání se standardně vyrobeným autem nižší o 630 kilogramů. Zrychlení z nuly na stovku je 2,2 sekundy.

Společnost Divergent Technologies nikdy neměla v úmyslu vyrábět svůj sporťák sériově. Chtěla jen ukázat, že její speciální technologie laserového tisku z kovového prášku dokáže vytvořit automobilové komponenty rychleji a levněji. Své zkušenosti nabídla zavedeným automobilkám a odpověděl Peugeot.

[article id=3125]

K domluvě pomohla společnost Google, která Divergent Technologies uvádí jako jednu za nejprogresívnějších ve vývoji 3D tisku. Google inicioval i jednáni s Peugeotem. Francouzi se pak více než půl roku seznamovali s celou technologií a pak začali testovat tištěné komponenty pro svá auta. Jestli se spolupráce rozvine, Peugeot má v ruce žolíka.

[banner group=‘article-banner’]

3D tisk šetří náklady a také zrychluje výrobu. Je to revoluční změna. Konstrukce a výroba současných aut je dána možnostmi výroby kovových komponent a možnostmi výrobních linek. 3D tisk to vůbec neřeší. Nepotřebuje kilometrové výrobní linky, ani sklady z jednotlivými částmi aut. Tiskárny jsou navíc rychle přeprogramovatelné – jednu hodinu můžou tisknout sporťáky, další třeba dodávky. Ušetři se množství času, prostoru a spousta oceli. Ta se vyrábí po celém světě a ještě se musí dopravit k montážním linkám. Absolutně odpadne potřeba výroby a skladování náhradních dílů. Když bude potřeba, prostě se vytiskne. Až to vypadá, že hodně lidí přijde o práci…

Peugeot začne tištěné komponenty nejdříve montovat do svých hatchbacků. Pak se uvidí. Kompletně vytištěné auto tady ale možná bude už za pár let. Umíte si představit Ferrari z 3D tiskárny? Že by to už nebylo ono? Tak radši tisknout jen Škodu Citigo nebo Smarty?

[article id=3635]

Zdroj foto: divergent3d.com, motor1.com,


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *