Než se dostanu k samotnému faceliftu musím vám nejdřív říct jak fabii vnímám. Už od první generace to má prostě jasný. Auto pro prarodiče, pro mladý, co se potřebují vyjezdit, anebo pro lidi, co to mají do práce do deseti kilometrů. Případně ještě pro pošťáka. Nikdy by mě ani nenapadlo koupit si ji jako auto pro mladého, energického člověka, plného chuti do života. To se ale mělo trochu změnit právě tímto faceliftem. Přiblížit se nám.

Takže co je nového?

Jó, kdyby jenom přední maska. Je toho mnohem víc. Kromě té, která má agresivnější vizáž a lépe zapadá k LED světlometům je taky možno přiobjednat si 18 palcová kola. A když už nic tak musíte uznat, že udělají parádu. Pokud se rozhodnete je babičce připlatit dostanete k tomu i lehce upravený podvozek, aby nehledala protézu po prvním výmolu. Mírně upravená je i záď a celkově tak působí dynamičtěji. Hlavně v černé barvě a výbavě Monte Carlo, kterou jsme proháněli vypadá prostě dobře.

Fabia dala kopačky naftovým motorům. To jediné co teď pod kapotou najdete je zástup litrových tříválců. Dvakrát TSI (70 kW a 81 kW) a jednou MPI (55 kW). TSÍčka jsou nově vybavena filtrem pevných částic, na jízdu to naštěstí nemá vliv. Výkonnější TSI lze mít i s automatickou převodovkou DSG. Zkušenosti za volantem máme s TSI 81 kW Monte Carlo (na obrázcích) a 81 kW TSI s DSG. Dynamika nechyběla ani jedné z nich, ale o zábavě se samozřejmě mluvit nedalo. Osobně doporučuji 1.0 TSI DSG.

Za dveřmi s (konečně) stahovacímy okny na dvě polohy se nachází interiér, který také prošel modernizací. Čert vem přepracovaný sdružený panel a kontrastní prošívání sedadel… Konečně je totiž kde si nabít telefon! Sice pouze dvěma USB porty určenými pro zadní cestující a kabely tak povedou po celém autě, ale jsou tam! Také díky novému infotainmentu je kam ten telefon připojit. Vlastně celé je to chytřejší – Fabii si můžete propojit a hlídat přes aplikaci pro chytré hodinky. Interiér vypadá mnohem, mnohem lépe a nejvíc vynikne v Monte Carlo.

Změny se týkají rozšíření pasivní bezpečnosti o hlídání mrtvého úhlu, automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly a asistent pro vyjíždění z parkovacího místa. Potěší i armáda SIMPLY CLEVER prvků, jako jsou držák tabletu pro cestující vzadu, háčky na tašky v zavazadlovém prostoru, odnímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru nebo škrabka na led ve víčku palivové nádrže. Kompletní seznam prvků najdete v galerii nahoře.

Stálice z Mladé Boleslavi je nově lépe vybavená, může mít 18 palcová kola, slušně jede a konečně je připravena pro 21. století. S nejsilnějším motorem a automatickou převodovkou DSG jezdí celkem obstojně a spotřeba se dá pohlídat pod pět litrů.

Škoda prodala v loňském roce více než sto osmdesát tisíc modelů Fabia. Vzhledem k tomu, že právě snížila věkový průměr potenciálních kupců o dvacet let, to bude v příštím roce určitě ještě víc.

Vladimír Kadera


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *