První prototyp Quantum GP 700 představil jeho tvůrce v roce 2015. O auto byl velký zájem a tak se výrobce rozhodl rozjet malovýrobu. Quantum má pod kapotou 2,7litrový čtyřválec původem od Hondy. Dvojice turbodmychadel, 710 koní a maximální točivý moment 654 nm. Kapota je z karbonových vláken a hmotnost celého auta pouze 700 kilogramů. Zrychlení z nuly na stovku je 2,6 sekundy, maximální rychlost 320 kilometrů za hodinu a to vše zvládá šestistupňová převodovka.

Akcelerace auta přivede řidiči zážitek jako v letadle – při startu 1,2 g, a v zatáčkách při rychlosti nad 180 km/h až 2 g. Přítlak při maximální rychlosti je tak vysoký, že (zatím teoreticky) umožní jízdu po stropě. Proč by tam ale člověk jezdil. Konstruktér dál uvádí, že poměr výkonu a hmotnosti je o 60 % lepší než u Bugatti Veyron. V autě je unikátní systém Predictive Traction Control (PTC), který množstvím senzorů neustále monitoruje výkon. Umožňuje tak vlastnosti sporťáku měnit za jízdy. Upravuje i hladinu hluku, spotřeby a další nastavení.

Quantum se staví v Gisborne, severozápadně od Melbourne, a má licenci i pro ježdění na běžných silnicích v Austrálii. Teď usiluje o povolení pro USA, kde očekává nejvíce zájemců. Cena pro Ameriku je 695 000 USD a firma vyhlíží klienty také na Blízkém východě. V ceně je i 24hodinová telefonická podpora, školení řidičů a podpora technického týmu přímo v garáži u zákazníka.

Andrew David zatím auto představuje potenciálním zájemcům, nebo milovníkům adrenalinových zážitků. Můžete si je pronajmout, nebo navštívit výrobní garáž. Dokonce je možné přiobjednat si i večeři s lahví vína a projížďkou. O všechno tohle je velký zájem, ale přímý kupec se ještě neobjevil. Konstruktér potřebuje prodat aspoň dva kusy, což mu umožní výrobu první desetikusové série. To už bude Quantum GP 700 levnější, slibuje Andrew.

Cestní žihadlo tak možná zůstane jen zajímavým prototypem. Třeba se ale rozšíří po celém světě a dáte si s ním selfíčko i na Václaváku, nebo někde u stropu. Na co byste si vsadili?

[article id=xxx]


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *