Italdesign Giugiaro patři mezi vyhlášená italská designérská studia. Založeno bylo v roce 1968. Není proslavené jen návrhy aut, ale také konstrukcí nábytků, spotřebičů, a dokonce i domů. Vždy je to událost. Od sedmdesátých let 20. století má silné propojení s koncernem Volkswagen. Ve studii stážoval i pozdější generální ředitel koncernu VW Ferdinand Piech. Italdesign stál při první generaci Volkswagenu Golf, navrhoval VW Scirocco, VW Passat, nebo třeba Audi 80. Volkswagen v Italdesign dodnes vlastní podíl.

Věhlasná designérská značka nestaví auta jen na zakázku. Občas si postaví auto jen tak pro potěšení. To je i případ modelu ItalDesign Columbus z roku 1992. Obliba SUV byla ještě v plenkách a ve světe letěly rohové vany s názvem MPV. Studie Columbus se představila na Turínském autosalonu. Šest metrů dlouhý automobil měl být luxusní kanceláři pro rozmarné manažery, kteří mají zřejmě strach z létání.

Kolos pohodlně pojal sedm pasažérů. Řidič seděl ve středu vyvýšeného podlaží a za ním bylo místo ještě pro dva spolujezdce. Měl výhled jak pilot letadla. Nebyl to záměr, ale spíše nutnost. Pod vyvýšeným patrem byl totiž napřič uložený čtyřventilový vidlicový dvanáctiválec BMW M70 z tehdejších řady 7 a sportovního kupé E31 s objemem 4988 cm3 a výkonem 221 kW (300 k). Podvozek měl monstrózní rozvor náprav 3820 mm. Jo, skoro čtyři metry. Přední kola byla od sebe vzdálena 1910 mm, zadní 1880 mm. Náprava se natáčela a v nízkých rychlostech se kola pro snazší manévrování vychýlila i o patnáct stupňů.

Na dalším, nižším patře, byla kožená křesla pro další čtyři pasažéry a do zadní části se mohla namontovat další dvě. Ve vybavení nechyběl luxus té doby – průhledná střecha, připojení k televizi, audiu a palubnímu VHS. Co je to VHS asi už nevíte, tak jako tehdy nevěděli co to bude WI-FI. Zeptejte se rodičů. Všechna křesla kromě řidičova se navíc dala odejmout. Vznikl tak prostor minimálně pro pingpongový stůl, nebo 15- 20 indiánů jedoucích na stojáka na oslavu objevení Ameriky.

[article id=1370]

Designová studie vzbudila velký zájem a i když se do výroby nedostala (ani to nebylo v plánu) odstartovala výrobu luxusních pojízdných kanceláři na míru. Většinou se dělají úpravou velkých dodávek. I když je Ital Design Columbus  starý již 25 let, dodnes je pojízdný a občas se vystavuje. Výročí objevení Ameriky se slaví každoročně. Columbus zatím působí jako slepá ulička vývoje automobilů, ale kdo ví, třeba jeho čas teprve přijde. Třeba jeden Columbus jako jedno pojízdné ministerstvo? Nebo dotovaná kancelář pro automobilový startup? Byl by vhodný pro vehiklo.cz? Měli by v něm disko kouli a brali by stopařky?

Zdroj foto: carstyling.ru, autovia.com, italdesign.it, autovia.com, allcarindex.com, leblogauto.fr, pinterest.com, vercity.ru


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *