Porsche možná opustilo svět vrcholných závodů, ale závodní speciály přece nemohou jen tak zůstat ležet. Porsche 919 prostě nebude sedět v koutě. Monopost 919 Hybrid LeMans, má jako základní pohonnou jednotu unikátní dvoulitrový čtyřválcový motor, který má sám o sobě výkon 507 koňských sil. K ruce mu je ještě elektromotor s výkonem 406! koní, umístěný v přední části vozu. Olalá, dohromady je to přes 900 koní. Při váze 875 kg bez řidiče a paliva to už musí dělat divy. Monopost navíc využívá dva systémy rekuperace. Jeden z brzdění a jeden z výfukových plynů.

Auto proměnilo 33 startů na 17 vítězství a vznikly z toho tři tituly v letech 2015-2017. Nyní je na rozlučkovém turné se světem vrcholného motorsportu, aby se mohlo postavit vedle svých slavných kolegů. Porsche se nyní připravuje na vstup do tichého světa Formule E, ve které se poprvé postaví na start v již šesté sérii tohoto pořadu.

Vzhledem k tomu, že turné je rozlučkové, nemusí už 919 hybrid splňovat přísné LeMans homologace. Automobilka si s modelem ještě trochu pohrála (zvýšení výkonu, vylepšená aerodynamika) a vytvořila neskutečnou bestii. Nynější výkon tak přesahuje 1100 koní.

Aby zjistili jak moc je rychlé, vzali ho na slavný okruh Spa v Belgii, kde se za volant posadil jezdec Neel Jani, který vůz řídil i v seriálu LeMans. Cílem bylo pokořit čas Lewise Hamiltona ve Formuli 1. A to 1:42.553s.
Padl čas 1:41.770, což není jen rychlejší čas, než ten Hamiltonův, ale také neoficiální rekord trati.

[article id=5389]

Zajímavý je i fakt, že oproti neupravené 919, je tato na stejném okruhu o 12 vteřin rychlejší. Nejlépe to asi vystihují slova samotného závodníka. „Nikdy jsem neřídil takhle rychlé auto. Grip je pro mě na úplně nové úrovni, kterou jsem si vůbec nedokázal představit“. Na slavné části Eau Rouge, byla rychlost 307 km/h. Takhle rychlé to bylo.

Chceme video!


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *