Německá značka zdolala Zelené peklo za rekordní čas 5:19.546s použitím upravené verze jejich závodního speciálu pro LeMans Porsche 919 Hybrid. Rekord to byl tak pompézní, že překonal ten předešlý, který zajel Stefan Bellof v Porsche 956 C v květnu roku 1983 o 52 vteřin. A zatímco Porsche se nechalo slyšet, že by bylo teoreticky možné protnout cílovou čáru pod pět minut, možná tím nechtěně otevřelo stavidlo pro mezinárodní souboj o nejrychlejší kolo na Ringu.

Mercedes zatím tvrdí, že by je takový experiment možná ani neuspokojil. A to přitom právě Mercedes by si mohl spravit tu hořkou pachuť na jazyku, když Porsche zajelo s tím samým modelem rekordní čas na belgickém okruhu Spa, kde zostudilo i jejich Formuli 1. Zdá se ale, že vyzyvatel přijde z jiné stáje. Vedoucí závodního týmu F1 stáje Red Bull Racing Christian Horner promluvil takto: „Problém je v tom, že jejich rekord ve Spa proběhl za volantem vozu LMP1. Nejsem si jistý, že by to jakákoli Formule zajela lépe. Myslím si ale že Valkyrie, konkrétně její verze určená na okruhy, by mohla být schopným vyzyvatelem.“

Valkýra AMR Pro vznikne pouze pětadvaceti kusové edici a všechny jsou již nyní beznadějně vyprodané. A to bude mít debut až za dva roky! První pokus britské automobilky o plnotučné hyperauto vzniká ve spolupráci se společnostmi Cosworth a Red Bull Technologies. Kromě této edice vznikne ještě 150 vozů určených na normální silnice. Když Aston Martin před rokem zveřejnil Valkyrii AMR Pro slíbil, že bude moci konkurovat monopostům Formule 1. Takže ještě čísla: Dvanáctiválec 6,5 litru, hybridní systém KERS, jeden tisíc a sto koní a jeden tisíc kilogramů. Maximální rychlost? 362 km/h, ale teoreticky je možné dostat se až na 402! km/h.

No, tak uvidíme jak se Aston pochlapí. Je ale dost možné, že se ke slovu nakonec přihlásí i Medcedes, se svým AMG Project One. Jo a abych nezapomněl, co na to McLaren Senna?

Vladimír Kadera


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *