Jmenovalo se to BMW X5 LeMans a vznikl pouze jeden exemplář. Byl to jakýsi bavorský pokus. Pod kapotou dřímal dvanáctiválec do V ze závodního speciálu McLaren F1. Ano správně. Dvanáctiválec! První a jediný dvanáctiválec v bavoráckém SUV. Produkoval mamutích 700 koní a všechny je posílal na zadní nápravu.

Z klidu na 100? 4,7 vteřiny. Maximální rychlost? Přeš 270 km/h. Jen tak pro srovnání: dnešní X5 M potřebuje 4.4 biturbo aby se dostala na ušmudlaných 575 koní (ano, z 0 na 100 je o půl vteřiny rychlejší, ale my se tady bavíme o skoro dvacet let starém autě). Tento monstrózní výkon pochází z již zmíněného motoru ze závoďáku McLaren. V BMW k němu měli přístup, protože ho sami postavili. Jmenuje se S70/3. Jeho předchozí verze se použila ve voze McLaren F1.

Že je nejrychlejší SUV v zeleném pekle Porsche Cayenne Turbo S? Ale kdepak. Tento mamut to zvládl o devět vteřin rychleji a to už před 17 lety. V číslech je to 7 minut a 50 sekund. Stejný čas má třeba Lamborghini Murcielago!

[banner group=‘article-banner’]

Oproti dnešním X5 má speciál mnohem tužší podvozek. Zvenku je téměř k nerozeznání od tehdejších obyčejných modelů. Pozornost upoutají snad jen 20 palcová kola s pneu 315/35. Ano. 315. Váha tohoto kolosu není známá. Jediný údaj o váze, který BMW zveřejnilo je její rozložení. 51:49.

O maximální rychlosti jsme již psali. Zhruba 278 km/h. Existují ale legendy o 310 km/h na Nurburgringu. BMW zveřejnilo, že tento mastodon vzniknul pouze v jediném exempláři a tak to taky zůstane. Je to tak jediné SUV z Bavorska s dvanáctiválcem. Možná se ale ještě dočkáme. Do chystané novinky X7 by si nějaká ta V12 mohla cestu najít.

[article id=3500]


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *