Nissan R390 GT1

Silniční verze tohoto speciálu byla zároveň nejrychlejší Nissan všech dob. Pohání jej dvakrát oturbená V8 od Nissanu a všechen výkon se posílá na zadní kola. V číslech je to 410 kW, maximální rychlost 354 km/h a stovka pod 4. Road legal vznikl pouze jeden kus a ten má ve vlastnictví sama automobilka. Tiše dřímá ve skladu s ostatními závodními skvosty.

Porsche 911 GT1 Strassenversion

Porsche se také rádo účastnilo závodů série GT. První zářez si tento vůz připsal v roce 1996 na Brands Hatch. Maximální rychlost je někde okolo 330 km/h. Dokonce existuje i vylepšená verze Evolution, u které se podařilo jeden kousek přihlásit na značky.

Schuppan 962C

Vozy Schuppan jsou postaveny na základu Porsche 962. Tento model má však smutnou historii, a to hlavně pro majitele automobilky. Zákazník z Japonska si objednal dva kusy, které si následně nevyzvedl. To vedlo k bankrotu značky. Nakonec jich tak existuje pouze 5.

McLaren F1 GT

McLaren byl ze svého výtvoru pro GT sérii tak nadšen, že postavil limitku tří kusů pro běžný provoz. Civilní verze se od té závodní téměř neliší. Naopak, jelikož se auto pro silnice nemuselo škrtit na 600 koní, vypustil jich McLaren celých 627.

Mercedes CLK-GTR

Když se Mercedes postavil na start těchto soutěží, zlikvidoval vše, co mu přišlo do cesty. Civilní verze stavělo AMG. Všechny kusy byly s levostranným řízením, kromě jednoho. ten si nechal na přaní přestavět známý sběratel aut Hassanal Borkiah.

[article id=4105]

foto: wsupercars.com, mclaren.com, gtspirit.com, classic driver,


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *