Mistsubishi Pajero je zdatný chlapík, kterého mají v oblibě zejména lidé s gumovými holinkami. Zajímavostí je, že ve Španělsku se model přejmenoval na Montero, protože slovem Pajero se v tamním jazyce označuje onanista. Pořád lepší než Opel Lascona. To jsou ženské genitálie.

Ale zpět k našemu vozu. Mitsubishi se rozhodlo pustit se do soutěže Dakar, konkrétně kategorie T2. To je bojiště, na kterém můžeme najít například Nissan Pathfinder. Společně s postavením speciálu na Dakar postavila automobilka 2500 kusovou „civilní“ verzi. A proč ty uvozovky? Protože tak úplně civilní nebyla. Byl to závodní sprosťák bez polepů. Prostě tak brutální, jako jeho brácha v poušti. Výroba začala v roce 1997 a pokračovala až do roku 1999.

Motor 3.5 V6 s proměnným časováním ventilů produkoval 276 koní. Víceprvková zadní náprava, nezávislé zavěšení kol, větší rozchod kol, dodatečné vzpěry, samosvorný diferenciál Torsen, brutální bodykit. Co to znamenalo? Absolutní dominanci! Pajero nevyhrálo jen ve své třídě, vyhrálo celý Dakar (rok 1998). A to s náskokem 5 hodin!

Co se týče civilní verze, tak ta byla k mání ve čtyřech barvách. Černá, Stříbrná, Červená, a Bílá. K příplatkové výbavě patřily i rally reflektory! Pokud se vám líbí tak šup prohledávat inzerce, cena totiž poletí už jen nahoru. PajEvo tak čeká stejná osud jako třeba M3 E30. A to je dobře…

Líbí se vám?

[article id=xxx]

foto: mitsubishi-motors, carsguide


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *