V překladu něco jako „Miss zlatá šaltpáka“ je dost ujetý titul, ale měl svou logiku a jasný marketingový cíl. George Hurst byl v padesátých a šedesátých letech největší výrobce převodovek v USA. Začínal s malou autodílnou a poté ve velkém vyráběl nárazníky. Na počátku šedesátých let si patentoval svou převodovku, která nejdřív zaujala sportovní jezdce. Hurst vyvíjel tlak i na výrobce klasických automobilů, ti ale měli vlastní převodovky a smluvní dodavatele.

Hurst se nevzdával a k přesvědčování používal neotřelé marketingové nápady. Prezentoval se hlavně na velkých závodech, kde nesměly chybět hezké kočičky, kterým se říkalo „Hurst girls“. Samozřejmě, že to zabíralo. Následně vznikl Hurst Hustler Club, něco jako VIP zázemí pro významné hosty na závodech a jiných akcích. Ve vší počestnosti, šlo v první řadě o promo značky. Jestli vás, vy zvrhlíci, hned napadl magazín Hustler, tak ten začal vycházet až v roce 1974.

[article id=2148]

Hurst si všiml, že některá děvčata jsou víc obletována novináři i klienty a stávají se symbolem značky. Marketingové oddělení firmy tedy vytvořilo „Miss Hurst Golden Shifter“ – tvář značky, která bude na všech významných akcích a bude jejím symbolem. Nebyla to však žádná soutěž, Hurst si missku vybíral z děvčat, která se motala kolem aut a zaujala ho. První Miss byla v roce 1965 Perky Patty, dcera farmáře z Ohia. U Forda pracovala jako první ženská ředitelka pro vztahy se zákazníky (dnes bychom řekli mluvčí). Hurstovi se okamžitě zalíbila a od Fordu ji přetáhl k sobě. Perky Patty měla obrovský úspěch a objevovala se na všech akcích firmy Hurst. Nebylo to však leháro. V podstatě každý týden se objevovala na jiné akci napříč celou Amerikou. Honorář za jeden víkend byl 125 dolarů plus náklady na výdaje. Holka ve zlaté kombinéze ihned zaujala a na její vystoupení se vzpomíná dodnes, například když auto ze stáje sponzorované Hurstem vytvořilo rychlostní rekord, napsala rekordní rychlost na auto svou rtěnkou.

[banner group=‘article-banner’]

Hurst se mezitím stal generálním dodavatelem převodovek pro General Motors. Jistou dobu například Pontiaci bez jeho převodovky zákazníci ani nechtěli. Plán Hursta byl každý rok představit novou tvář a tak v roce 1966 zasedla na trůn „Miss Hurst Golden Shifter“ Linda Vaughn.

Patty ale na firmu nezanevřela a dál pro ni pracovala. Linda Vaughn vyrůstala v Daltoně v Georgii a pracovala jako zubní laborantka. Auta a závody ale milovala. Už před Hurstem byla několikrát zvolena jako Miss na motoristických akcích. Linda byla holka od rány. Na autech jezdila a neměla problém pokecat o auťácích s každým chlapem. V roli Miss šaltpáka se prostě našla.

Za první rok funkce absolvovala víc než 150 promo akcí a přitahovala takovou pozornost médií, sponzorů a firem, že Hurst další rok už novou Miss nepředstavil. Linda pokračovala dál. Začala pomáhat ženám závodnicím a rozběhla několik charitativních projektů. Dokonce byla i za vojáky ve Vietnamu. Prostě se stala celebritou – symbolem ženy, co patří k autu.

Hurst si ji nemohl vynachválit a i když se po několika letech jejich cesty rozešli, Linda Vaughn při autech zůstala. Natočila spoustu reklam a jako mluvčí pracovala pro několik automobilek. Měla své vlastní televizní pořady a tak dál. Mihla se i v kultovním filmu The Gumball Rally z roku 1976, tvůrci vyhlásili, že bez ní film s auty nemůže existovat. Dnes je jí 74 let a stále se o ni otírá bulvár. Má svou facebookovou stránku a stále se objevuje jako významná celebrita na různých motoristických akcích.

Ano, rejpalové o ní můžou mít všelijaké rodově nekorektní řeči a tvrdit, že na dnešní poměry to zrovna ideál krásy není. Pro Ameriku to je ale ideál ženské, co má ráda auta a rozumí jim. Vždyť to znáte. Nejdůležitější je to, co je pod kapotou. Tahle báječná automobilová, dnes už babička, prostě ve světě aut šlape pořád jako dvanáctiválec.

Tak co, znáte nějakou holku, které byste udělili Miss šaltpáka? Ale fakt jen z čistě motoristického pohledu?

[article id=2343]

Zdroj foto: chevyhardcore.com, motorsportretro.com, bogley.com, modelroundup.com


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *