Pimp my ride byla televizní show, nad kterou slintali snad všichni petrolheadi světa. Kdokoliv mohl do show přihlásit svou rachotinu, kterou koupil za pár stovek a pak se modlil, aby u jeho dveří zazvonil raper Xzibit. Ten vzal rachotinu k ostrým týpkům z pimpovací firmy West Coast Customs, později Galpin Auto Sports a ti vypimpili z auta zjevení. Ano, z tohoto pořadu ten výraz je. Formát Pimp my ride se stal pramatkou všech podobných pořadů, které jedou dodnes a pimpujou už nejen auta, ale i domy nebo prsa. Na začátku 21. století to byl absolutní televizní hit. Když jela show na MTV, v divokých čtvrtích klesala zločinnost.

Nebylo větší modly, z které se dá dělat srandu. Kampaň, která propagovala Volkswagen GTI navrhla a zrealizovala agentura Crispin Porter + Bogusky.  Volkswagen do jejího uvedení v USA a Kanadě napumpoval desítky milionů dolarů. Kromě toho startovala v době zimní Olympiády v Turíně, což jí taky prospělo.

Základ úspěchu byla realizace, a hlavní postavy. Německého pimpovacího inženýra Wolfganga hrál herec Peter Stormare a jeho asistentku Miss Helgu německá modelka Sonja Wöstendiek. Miss Helga měla svůj profil taky na MySpace – 25 let, bydlí ve Wolfsburgu. Helga se pak objevovala na promo akcích ke kampani, a na fotku s ní (tehdy ještě nebyla selfíčka), se stály fronty. Stormare si postavy pošahanců vždy vychutnával. Vzpomeňte si na jeho vrahouna z Farga, nebo na Big Lebowského, kde je členem kapely Autobahn. To si zas bratři Cohenové dělali legraci z Kraftwerku…

Inženýr Wolfgang a Miss Helga dokonale parodovali pozérství raperských hvězd, sterilitu německých inženýrů a hlavně hezky likvidovali káry, nad kterými by jinak slintal každý divák MTV. Produkce byla sakra realistická, žádné počítačové dodělávky. Anglická hláška se šíleným německým přízvukem „German engineering in ze haus“ v Americe zlidověla, tak jako naši soudruzi z NDR, co někde udělali chybu.

Tři reklamní spoty vstoupily také do dějin internetu. Když je na své youtubové stránky pověsil web o autech Leftlane News, začaly mít na tu dobu neuvěřitelné počty zhlédnutí, které šly do milionů. Bylo to dávno před PSY, Bieberem, Taylor Swift, a o youtuberech ani nemluvě.

VW to na Ameriku s reklamou prostě umí a v roce 2006 ukázal, že to umí i s mediálním nasazením. Koho byste radši potkali u své garáže?  Xzibita nebo inženýra Wolfganga s Miss Helgou?

[article id=2781]

Zdroj foto: turboandstance.net, leasehackr.com, tomzukoski.com, autonews.com, vwvortex.com, sickchirpse.com


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *