Lamborghini je prostě plakátová značka. Stejně jako Pagani nebo třeba Koenigsegg. Narozdíl od nich je ale jejich historie prošpikována desítkami zajímavých modelů. Kromě supersportů totiž umí v Lamborghini (nebo spíše uměli) i moc zajímavé Grand Tourery.

A už je tomu půl století, co se na silnicích poprvé objevily modely Espada a Islero (Islero je to s výklopnými světly). Oba byly pro Lamborghini zásadní, šlo totiž o čtyřmístné vozy. Samozřejmostí byl dvanáctiválec. Ovšem ne sametový, ale typicky italsky uřvaný.

Espada bylo plnohodnotné luxusní GT, které bylo ve své době nejrychlejším čtyřmístným vozem (241 km/h). Islero má shodný motor s Espadou, ale nabízí uhlazenější tvary, protože zatímco na Espadě se vyřádil Gandini z Bertoneho karosárny, Islero měla na starosti karosárna Carrozzeria Marazzi. Islero je také vzácnější, vyrobilo se ho jen 225 kusů (Espada přes 1200).

Na oslavu padesátých narozenin vyrazila automobilka v čele se Stefanoem Domenicalim na vyjížďku po Severní Itálii. Na oslavě byla udělena i velmi zajímavá cena. Ta putovala třetí sérii Espady a jejímu majiteli za nejdelší vlastnictví vozu. Anglický majitel si ji koupil již v roce 1977. Vůz prošel kompletní renovací a na akci samozřejmě nemohl chybět. Lamborghini dokonce vytáhlo dva kousky přímo ze svého muzea.

Největší dálku na sraz urazil účastník z norského Osla, které je od Boloňe vzdáleno přes dva tisíce kilometrů. Samozřejmě po vlastní ose. Nejloajálnější Lamborghini dorazilo z Anglie. Šlo o Islero, které jeho majitel zakoupil v roce 1969 a jezdil s ním každý rok do italské továrny Lamborghini na pravidelný servis. Přestal s tím až v roce 1993, kdy žezlo převzal jeho syn.

Ale slova jsou zbytečná, stejně jste tady jenom kvůli těm perfektním fotkám, perfektních a neprávem zapomínaných modelů Lamborghini.

Vladimír Kadera


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *