Lancia Fulvia byla představena na ženevském autosalonu v roce 1963 jako sedan, a v roce 1965 jej následovala verze kupé. Jejím hlavním cílem bylo vyšlápnout si na Alfu Romeo Giulia a Fiat 1300. Dnes byste to asi neřekli, ale Lancia byla ve své době opravdová technologická špička. Vážně, pokud se váš děda jmenuje Giussepe, zeptejte se ho.

Fulvia byla velmi dobře postavena, a málo komu uniklo, že se na motorsport prostě hodí. Automobilka se již v minulosti pokusila o zářez v dějinách závodění, a to rovnou v Královně motorsportu, Formuli 1, ovšem bez úspěchu. A protože každý správný Ital má horkou závodnickou krev rozhodli se, že to ještě zkusí, ale tentokrát se trochu ušpiní.

V roce 1965 se automobilka spojila se soukromým závodním týmem HF Squadra Corse, složeným z jejich nadšenců. V témže roce se Fulvia postavila na startovní rošt Tour de Corse, což je korsická rally. Zde se umístila na osmém místě. Ihned poté dostala odlehčená Fulvia označení HF a začala se prodávat lidem, aby se sbíraly prodané kusy na potřebnou homologaci pro světové závody. Fulvia získala homologaci v srpnu roku 1969 a mezitím stihla vyhrát všechny italské šampionáty, a vyhrávala je až do roku 1973.

V roce 1972 tomu nasadila korunu, když vyhrála Mezinárodní mistrovství výrobců (předchůdce WRC) a Rally Monte Carlo. Nejvýkonnější kousek byla právě šestnáctka HF – dávala 132 koní.

Prostě tady se zrodila legenda. Poslechněte si jí

Pak už přišel rok 1973 a s ním právě WRC. Po prvním ročníku, ve kterém excelovala jiná krasavice, Alpina A110, dominoval následující tři ročníky mocný Stratos. Malá Fulvia nechala rváče se rvát, a pomalu odešla do zapomnění.

Líbí se vám Fulvia? Myslíte si, že auta byla dřív lepší?

[article id=3175]

foto: wallpaperup.com


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *