Citroën Prototype C 1955
Prototype C byla série prototypů v letech 1955 až 1956. Cílem bylo vyvinout náhradu za Citroen 2CV aka kachnu. Při navrhování designu se vsadilo na kapkovitý tvar a jeden kousek – Citroën C-10 automobilka dodnes vlastní.
Citroën GS Camarque 1972
Dvoudvéřové kupé stojící na Citroënu GS má na svědomí studio Bertone. Mělo jít o sportovní kupé pro čtyři pasažéry a jde o první kolaboraci mezi Citroënem a Bertone. Z této spolupráce později vzešel legendární Citroën BX.
Citroën Karin 1980
Svůj debut si odbyl na autosalonu v Ženevě. Prosklenou pyramidu poháněl čtyřválcový motor, který poháněl přední nápravu. Podvozek propůjčil velmi známý model CX. Zajímavostí jsou tři sedadla, kdy řidič sedí uprostřed a pasažéři po stranách
Citroën Xenia 1981
Stejně jako předchozí model, i tento navrhl designér Trevor Fiore. Šlo o velmi propracovaný předobraz dnešních MPV, například klimatizace se napájí pomocí solárních panelů. Sportovně vzhlížející vůz pojme čtyři pasažéry a o pohon se stará čtyřválec.
Citroën Zabrus 1986
O design tohoto kousku se postarala karosárna Bertone. Kombík stojí na podvozku BX a poprvé se představil v roce 1986. Díky motoru o výkonu 150 kW a maximálce 220 km/h Zabrus rychle vybrousí z každé nebezpečné situace.
Citroën Survolt 2009
A už jsme v dnešní době. Citroën Survolt je elektrické superauto z roku 2009. Design vychází z konceptu Revolte a stejně jako všechny koncepty vypadá velmi futuristicky. V první řadě jde ale o závodní auto s výkonem 300 koní a maximální rychlostí 260 km/h. Z 0 na 100 km/h to pak trvá méně než 5 sekund.
Samozřejmě, o konceptech Citroënu (a nejen jeho) by se dala popsat celá knihovna. Tak se na ně brzy zase podíváme.
[article id=1794]
foto: cardesignnews.com, autoweek.com, driventowrite.com, citroenet.org.uk, carstyling.ru, citroen.cz
0 komentářů