A může za to nová kategorie hybridních superaut, která možná už v roce 2021 nahradí královskou třídu LMP1. Zájem projevil třeba Ford, Brabham, Toyota, Aston Martin nebo Ferrari. Odpovídá se tak na současnou situaci v hyper automobilovém průmyslu. Předvést hybridní technologie a astronomické výkony lákají nejednoho výrobce.

Stejnojmenný zakladatel švédské značky Koenigsegg prý finální ustanovení pravidel bedlivě sleduje a projevil velký zájem stát na startovním roštu nejslavnějšího závodu na světě. Podle posledních informací prý bude vrcholná kategorie pro hybridy. To hází trochu vidle, protože příští generace vlajkové lodi Agera nebude mít již hybridní pohon. Nebude ale problém si s ústrojím trochu pohrát, aby vůz splňoval potřebné regulace.

[article id=6899]

Nebude to první pokus o vstup do tohoto závodu, v roce 2007 přišla automobilka s upraveným modelem CCR s názvem CCGT. Díky karbonovému základu vážil jen tunu a kupředu ho hnalo šest set koní. Výkon šel z dobře známého osmíválce o objemu pěti litrů. Nakonec ale vše zůstalo u testování.

Rok 2021 bude pro automobilový sport přelomový. Dočkáme se spousty zajímavých monopostů z řad exkluzivních automobilek. S čím se asi vytasí Ferrari? Přijde Ford s novým GT, speciálně postaveným pro LeMans jako kdysi?

Vladimír Kadera


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *