Kouzelný roadster s hodně dlouhým jménem – Norman E. Timbs Buick Streamliner  představil jeho autor v roce 1947. Timbs byl zkušený konstruktér, který už ve třicátých létech dvacátého století upravoval sporťáky pro závody Indianapolis 500.  Jeho speciál Blue Crown Special je i několikrát vyhrál. Nejprogresivnější sporťáky se tehdy stavěly v Německu. Timbse fascinoval a inspiroval Mercedes-Benz W25 a hlavně Auto Union Type C. Auto Union měl často kabinu řidiče nezvykle vepředu a tou dobou určovalo trendy ve stavbě závodních speciálů. Značka už neexistuje, respektive byla spojena s jinými automobilkami – ze čtyř kroužků na logu Audi patří jedno právě Auto Unionu.

Americký vizionář ale svůj klenot nestavěl pro závody. Chtěl, aby to byl roadster na běžné silnice. Streamliner byl po válce absolutním zjevením. Hlavně když si vezmete, jak tehdy vypadala auta „made in USA“. Americkému designu dominovaly obrovské chromové nárazníky, velké zadní ploutve a přehnané proporce. Model bez těchto parametrů byl považován za přežitek.

Streamliner byl postaven na podvozku Buicku „Super 8″ z roku 1947. Základem byla trubková konstrukce a hliníková karoserie. Karoserie byla pěkně po staru vyklepána na dřevěných kopytech. Motor měl výkon 149,1kw a osmiválcový motor dokázal tunové auto dostat na 193 km/h. Pro hladkou jízdu bylo použito modifikované zavěšení z Fordu 1947. K motoru byl fascinující přístup – odklápěcí byla zadní část auta, skoro dvě třetiny karoserie.

Streamliner se několikrát objevil jako rarita při závodech nebo na výstavách. V roce 1952 ho koupil Jim Davis z Kalifornie a nechal parádně nafotit pro Motor Life. Streamliner sklidil nadšení a to bylo na dlouhou dobu vše. Automobil pak desetiletí nikdo neviděl.

[article id=92]

Objevili ho až v roce 2002 na pouštním vrakovišti v zuboženém stavu. Vrak byl vydražen novým majitelem za 17 600 dolarů. Restauroval se několik měsíců, velice důsledně, až pietně. 90 % zrekonstruovaného Streamlineru jsou původní díly. Pak už následoval nový život automobilového drahokamu – dodnes objíždí výstavy automobilů a designu. V roce 2010 vyhrál prestižní „The RM Auctions Trophy“ pro nejhezčí kabriolet, dodnes získává i další ocenění.

Někteří konstruktéři dosahují věhlas množstvím konstrukcí a modelů, Normanovi E. Timbsovi stačil jediný, a ten fascinuje dodnes. Ve světě motorových fandů se pořád mluví o výrobě limitované edice kopií Streamlineru. Byl by to ale asi motoristický hřích i Mona Lisa je jen jedna. Nebo byste si rádi stoupli do fronty na tohle zjevení?

Zdroj foto: cardesignnews.com, kustomrama.com, 123inspiration.com, myluxurynotebook.com, conceptcarz.com, reddit.com

 


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *