Závodní verze s sebou měla nést zkratku GT-R, což bylo docela odvážné, protože toto označení bylo v Nissanu posvátné. Vzpomínalo se s ní na slavnou Hakosuku. Nový model však neměl být obyčejné japonské kupé, ale technická nirvána.

Když se řekne Nissan vybaví se většině Skyline. Těm technicky zdatnějším ihned naskočí husí kůže, při pomyšlení na jeho srdce. Právě tady v R32 se poprvé objevil motor RB2DETT. Obsah motoru se naladil na 2.6 litru. Bojovat se mělo ve skupině A a FIA měla jasné předpisy. Pokud by měl motor obsah 2.8 spadal by vůz do kategorie s minimální váhou 1340 kg. S RB26 se vůz vešel do kategorie s minimální váhou 1260 kg.

1260 kg je tedy celkem lehká váha, ale představte si, když se vám podaří naladit motor na 600 a více koní. To vše si navíc spojte s pohonem všech kol. Pohon kol byl velmi chytře vymyšlený. Pokud jste například vletěli do zatáčky tak při jejím výjezdu zabíraly pouze zadní kola, aby ta přední měla maximální grip.

Godzilla se tak mohla při výjezdu zakousnout a vystřelit, jako žádné jiné auto té doby. Světu se představila v roce 1988 a rok poté následovala 560 kusová série NISMO, což byla homologační povinnost pro závody.

[article id=4429]

Když se GT-R objevilo kdekoli na startovní čáře v Japonsku, vyhrálo. Pak ale přišla soutěž Australian Touring Car Championship v roce 1990. V této sérii vévodila Sierra od Fordu a zdála se být neporazitelná. Až do té doby, dokud se na start nepostavil Nissan. Po rozdrcení Sierry přišel trumf na vytrvalostním závodě Bathurst 1000 v letech 1991 a 1992. Austrlaští novináři začali Nissanu přezdívat „Monstrum z Japonska“. A z toho se zanedlouho stala Godzilla. Vlhký sen všech vyznavačů japonských aut.


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *