S registrovaným hybridním vozem řidiči nemusí nic platit v modré a fialové zóně bez ohledu na to, zda jsou rezidenty městské části, kde právě zaparkovali. Parkování na zelené a oranžové zóně je ale stále parkovacími hodinami zpoplatněno.

K registraci vozu je potřeba splnit čtyři podmínky. Musí být možné přepnout jej na čistě elektrický pohon, výkon spalovacího motoru nesmí být vyšší než 135 kW, auto nesmí být starší deseti let od data první registrace, a to vše musí být potvrzeno výrobcem automobilu, jeho výhradním zástupcem v ČR, nebo autorizovaným prodejcem.

„Zájem o registraci hybridních vozidel je v počátku obdobný jako tomu bylo u elektromobilů. V Praze se podle našich informací pohybuje více hybridních vozidel než elektromobilů a jsou zpravidla i cenově dostupnější, proto očekáváme ještě větší zájem o jejich registraci,“ řekl tiskový mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Toto opatření by podle expertů i automobilek mohlo ještě zvýšit zájem o hybridní vozy mezi českými řidiči. Už loni v Česku se prodalo téměř tři tisíce hybridů, tedy dvakrát více než v předchozím roce. Letos je trend prodejů obdobný.
„Zákazníci se o parkování zdarma hodně zajímají. Začíná to i ovlivňovat jejich rozhodování, jaké auto si pořídit. Zvýhodnění je zajímavé zejména pro firmy, které tak mohou ušetřit desítky tisíc korun ročně,“ říká Jitka Kořánová, mluvčí českého zastoupení automobilek Toyota a Lexus, které v ČR prodají přes 90 procent všech hybridních aut.

Například firemní vozový park o pěti vozech zaplatí ročně 151 tisíc korun za parkování v cenovém pásmu č.1 (hlavní centrum Prahy). Oproti tomu 5 hybridních vozů bude nyní firmu stát pouze 500 Kč za rok, a to s možností parkovat kdekoli po celé Praze, ne pouze v dané městské části. Osvobození od poplatků za parkování pro vozidla s hybridním pohonem patří podle expertů k málu hmatatelných kroků, jimiž české úřady automobily s elektrifikovaným pohonem
podporují.


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *