Pokud jste děti devadesátek určitě jste ujížděly na prvopočátcích herní série Need For Speed. Právě tady je Ford GT90 jedním z nejvýraznějších modelů. Většinu aut jste už totiž znali, ale co je zač ta bíla loď?
Označení GT s následující číslovkou je samozřejmě odkaz na jedno z nejodvážnějších aut v historii. Je to už velmi dávno, co se Ford GT40 pustil do souboje v LeMans proti velmi nebezpečnému dominantnímu soupeři – Ferrari. Po několika pokusech Ford Ferrari udolal a tak, když označíte Ford symbolem GT, tak prostě musí mít koule! A mělo? Posuďte sami
Dvoumístní supersport s motorem uprostřed. Vyrobil se pouze jeden kus a jeho výroba trvala šest měsíců. Měl posloužit jako náhrada za jíž zmíněný Ford GT 40, a Ford GT 70. Cena? 3 000 000 dolarů. Samotný motor se poskládal z komponentů motoru Modular V8, který můžete znát například z Mustangu Cobra z konce 90. let. Z konce každého motoru se ořezal jeden válec a ejhle, máme tu Americkou V12!
Motor se nakrmil turby z dílny Garrett a výsledek by strčil do kapsy nejeden dnešní supersport. Jo, turba byly čtyři!
720 koní. Z 0 na 100 km/h za 3 sekundy a maximálka na místě, na které se zatím nikdo z nás nevydal. V moment svého uvedení to tak bylo nejsilnější auto na světě. Zajímavé je, že šasi, odpružení a pětistupňový manuál pochází z Jaguaru XJ220, což je další unikát té doby.
Designově měl koncept představovat zbrusu nový směr, kterým se Ford chtěl vydat. V tomto směru zůstal v sériové výrobě pouze Ford Ka. Ostré rysy a trojúhelníková koncovka výfuku by se neztratily ani dnes. Samotný výfuk musel být ukryt v keramických panelech, jinak by roztavil karosérii.
Ford jej však nakonec nevyrobil, a na první superauto s modrým oválem ve znaku jsme si museli počkat až do příchodu Fordu GT. Automobilka oznámila, že s vozem nikdy nebylo plánováno zajít dále, než k fázi konceptu. Brutální mašina, která mohla dobýt svět tak teď přináší jen spoustu myšlenek, na „co kdyby“…
Z jaké hry si Ford GT90 pamatujete?
[article id=2128]
foto: ford.com, carstyling.ru, jalopnik.com
0 komentářů