Lotus Exige 410 ve 3 bodech

Nejlehčí šestiválcový Exige (1054kg)

Šestiválcový motor s manuální převodovkou

Dokáže vyvinout přítlak až 150 kg


Vůz je k dispozici jako kupé a roadster, vypadá hodně agresivně a nešetří karbonem. Zadní části dominuje hliníkový difuzor s výfukem vedeným středem. Kovaná kola mají rozdílný průměr – 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Obuta jsou do lepivých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, brzdy dodala firma AP Racing.

Uvnitř nechybí karbon, Alcantara a kůže, klimatizace nebo audio s bluetooth připojením. Navíc se stále jedná nejlehčí šestiválcový Exige, jaký kdy byl vyroben, tedy alespoň po instalaci dílů jako je titanový výfuk, který sám o sobě dokáže stlačit hmotnost o 10 kilogramů. Nejnižší suchá hmotnost vozu činí 1054 kilogramů a na to by v pohodě stačil dvoulitrový čtyřválec. Šestiválec Lotosu Exige Sport 410 však má objem 3,5 litru, výkon 305 kW a točivý moment 420 N.m. Žádný div, že umí sporťák rozhýbat z klidu na stovku za 3,4 sekundy a pokračovat dokáže až do 290 km/h. Převodovka je manuální a nechybí ani řada dílů z Exige 430 Cup – třeba chladič oleje, spojka nebo zavěšení.

Oproti Exige Sport 350 novinka standardně využívá také nastavitelné tlumiče Nitron, stejně jako nastavitelné stabilizátory Eibach. Přepracována pak byla také aerodynamika. Exige Sport 410 dostal karbonový spoiler pod přední nárazník, obrovské karbonové zadní křídlo a výrazný difuzor vyrobený z hliníku. Všechno to dohromady generuje přítlak až 150 kg.

[article id=5589]

 

 


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *