Jeep Wrangler

Wrangler, konkrétně generace YJ je společně s Cherokeem radost na kolech. Samozřejmě nákupní cena nebývá většinou jediná investice, a „kovboj“ vyžaduje vaši péči. Nejlepší volbou bude nejspíš šestiválec o objemu 4.0 litru s výkonem 135 kW. Historie nám ukázala, že s Wranglerem se dá vyhrát válka, balit holky v Miami, nebo lovit dinosaury. Které jiné auto se tímto může pochlubit? U nás se dá pořídit do 200 000 korun v celkem schopném stavu. Ale stejně jako u ostatních teréňáků z konce osmdesátek, se ceny hodně různí.

VW Corrado VR6

Jasně, i 1.8 a dvoulitr nadělají parádu, ale VR6… Je VR6. U našich sousedů se dá pořídit za zhruba 150 000 korun a za své peníze získáte 2.9 litru německé dokonalosti. Volkswagen postavil Corrado na upraveném podvozku Golfu, a výsledek má působit jako výstavní skříň automobilky. Vrcholná verze bývá většinou bohatě vybavena, a navíc, pokud se rozhodnete zaparkovat jeden kousek v garáži, jeho cena už jen poroste.

Mazda MX-5

Kolik se toho už o Miatě napsalo, a kolika žebříčkům levných sportovních aut kralovala? Prostě je to tak. Mazda MX-5 je povedený mix požitku za volantem, spolehlivosti, a příznivé ceny. První kousky generace NA navíc pomalu získávají na ceně, a v inzercích je stále vyhledávanějším artiklem. Nejde přece o to jezdit jako blázen. Jde o to se za volantem smát. A tady se směje i auto. Za zhruba 100 000?

Renault Clio 182

Ne, není sexy, a když vás v tom někdo uvidí budete vypadat, jako když jste vzali babičce auto na technickou (tedy kromě výrazné modré barvy. To budete zase vypadat, jako když vezete auto na technickou Šmoulince). Můžete si na automobilku Renault nadávat jak chcete, ale žádný hanebný výraz na znak Clia 182 není na místě. O tomto voze se málo mluví, ale je tak ostré, jako papričky Cayenne ve Windaloo koktejlu. Navíc, jej majitelé většinou opečovávali, a i u nás se dá pár kousků sehnat. Za cenu okolo 150 000 korun je to skvělá alternativa k dnešním hot hatchům.

Alfa Romeo GTV

Kupujte. Nebudou. A to zejména Busso šestiválec. Motor 3.0 (a také 3.2) je (ruku na srdce) jeden z nejlépe znějících motorů všech dob. Stejně jako do GTV si našel cestu do Alfy 156, 147, a GT. Pozor! Nepleťte si jej s motorem 3.2 co se dával do 159 a Brery. Ten sice sdílí stejnou kubaturu, ale charakterem a původem si s italským motorem moc nezadá. Design od Pininfariny zanechal nezanedbatelnou stopu v historii umění, a když nějakou zmerčíte ve zpětném zrcátku – stáhněte si okýnko, protože na to budete ještě dlouho vzpomínat. Šestiválec atakuje hranici 200 000 korun, a cena jde stále nahoru, za vyšperkované kousky můžete dál klidně už i půl mega. Levnější alternativou je pak motor 2.0 TS, který sice není taková divočina, ale na rohlíku na obličeji vám to nějak neubere.

Toyota MR2

Třetí generace malého roadsteru vydržela na trhu 7 let (2000 – 2007). Točivý motor a náhon na správnou nápravu vám zajistí spoustu vysmátých kilometrů. Je svižná a agilní stejně jako MX-5. Má i skládací střechu. Tím největším trumfem je ale motor uprostřed. Za cca 150 000 korun? K tomu dostanete motor 1.8 a 103 kW v autě, které váží pod jednu tunu. Tohle auto, je prostě radost. Zajímavou alternativou je pak Opel Speedster, který je však mnohem vzácnější.

A jaký je váš favorit? Možná, že se na něj v příštím díle podíváme

[article id=2184]

foto: autoevolution.com, driversgeneration.com, hemmings.com, evo.co.uk


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *