Stephan Winkelmann, nový ředitel Bugatti a někdejší krotitel splašených býků uvedl, že rychlostní rekordy nepovažuje za prioritu. Na otázku přímo mířenou na nejnovější hypersport automobilky uvedl: „Možná, já nevím.“ Ono vlastně, majitelé Bugatti Chiron nejspíš nezajímá, jaká je ve skutečnosti maximální rychlost. Na otázku kolik teda Chiron jede odpověděl: „Já vlastně ani nevím, kolik to auto jede“.

Proč tak ale automobilka neučiní? Důvodem bude nejspíš fakt, že aby se prodalo všech 450 kusů Veyronu, potřebovala na to automobilka deset let. Musela vykřičet do světa, že tohle je to auto! Tohle je nejrychlejší vůz na planetě. Chiron ale takovou slávu nepotřebuje. Veyron vybudoval perfektní zázemí a automobilka už tak po dvou letech produkce prodala 320 kusů, z plánovaných 500.

Jeho výroba je nyní tak zaneprázdněna, že pokud si jeden chcete koupit, budete ho mít hotový až za tři roky. Neoficiálním králem je tak nyní švédský hypersport Koenigsegg Agera RS s naměřenou rychlostí 446,97 km/h. Měření proběhlo v loňském listopadu. Je taky možné, že se automobilka tohoto výkonu zalekla a nechce Chiron schválně vyzkoušet. Co kdyby pohořel, že jo? Stačilo už jenom faux pas, když Juan Pablo Montoya zajel s Chironem sprint 0-400-0 za 41,96 sekund, aby na to posléze Koenigsegg odpověděl tím samým sprintem za 36,44s.

Podle Christian von Koenigsegga navíc dokáží jeho modely ještě mnohem zajímavější čísla.

Co myslíte? Bojí se Bugatti potupy, nebo už je hon za čísly nezajímá? Třeba do všechno změní nově představený Bugatti Chiron Sport, kterého vidíte na fotkách.


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *