Autobianchi A112 Giovani

Tento koncept přišel v roce 1973 jako plážová bugina pro mladé. Postavena byla na základu tehdy velmi populárního modelu A112. Díky plastové karoserii od Pininfariny se hmotnost ustálila na pouhých 660 kilogramech. Kombinací nízké váhy a litrového motoru s výkonem 68 koní zajistila bugině dostatečnou pružnost a agilitu. I přes příznivý ohlas veřejnosti se však zůstalo jen u konceptu.

Autobianchi A112 Runabout Concept

Další koncept postavený na modelu A112. Tato klínovitá potvora se představila na autosalonu v Turíně v roce 1969. Tvar karoserie se inspiroval u závodních člunů a motor ochotně zapůjčil Fiat 128. Stejně jako u Giovani byl účel tohoto konceptu oslovit mladé lidi, kteří si rádi užívají bezstarostnou jízdu. I přesto, že se tento model do výroby nedostal, můžeme jeho klínovité tvary sem tam spatřit. Posloužil totiž jako základ pro skvělý Fiat X1/9.

Autobianchi A112 Abarth

A ještě jednou A112. Tu si vzal jednou do parády i Carlo Abarth, aby odpověděl na Mini Cooper S. A odpoveď to byla celkem zvučná. Původně se do Abarthu montoval ani ne litrový motor se skromnými 58 koňmi. Ten dostal o rok a půl později zvětšení objemu na 1,5 litru a výkon se zvedl na 70 koní. Svět tak dostal jeden z prvních hot-hatchů.

Autobianchi Stellina

Tento model je postaven na Fiatu 600 jako kabriolet. Stavěl se v letech 1964 až 1965 a je velmi vzácný, protože za ty dva roky produkce se jich vyrobilo pouze 502. Jde taky o první Italské auto s karoserií ze sklolaminátu. Jakkoli vypadá Stellina dravě, je to pouze na efekt. Vodou chlazený motor z Fiatu 600 produkuje pouze 29 koní. Nástupce tohoto modelu je Fiat 850 Spider.

[article id=4725]

Autobianchi Bianchina

A nakonec malér pana účetního. Bianchina si ve verzi Quattro Posti zahrála po boku nejzmatenějšího Itala a dostála svému označení Minicar. Bianchina vznikla rukou Luigiho Rapia, který pracoval například i pro Zagato. Vůz dostal nejmenší motor od Fiatu. Půllitrový vzduchem chlazený motor s výkonem 17 koní. Kromě Quattro Posti vznikla i verze kombi (Panoramica), furgon (Furgoncino), kabriolet (Cabriolet) a polokabriolet (Transformabile).

autor: Vláďa


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *