Klasický koncept Volkswagenu a špička jeho motorové palety se možná brzy rozloučí. Motor W12 (ne V12) má svůj počátek v třetí generaci Golfu, ve kterém se představila jednotka VR6. A protože byl na konci milénia hlad po luxusních sedanech s velkolepými motory, začalo se skládat. W8 do Passata, a W12 do Phaetonu a Audi A8. Dokonce motor W16 z Bugatti Veyron začal svou pouť právě tímto skládáním starého motoru z Golfa.
Za svou dlouholetou pouť prošel samozřejmě značnými upgrady. Nyní si najde cestu do nové vlajkové lodi automobilky Audi – A8. Podle slov šéfa technického vývoje Petera Mentersa se ale zanedlouho s motorem rozloučíme. „Nebudeme mít dvanáctiválec navždy. Máme zákazníky, kteří po dvanáctiválcích prahnou, a jsou s nimi velmi spokojeni. Toto je však poslední objev tohoto motoru.“
W12 je k mání i v Bentley Bentayga. Tak to také zůstane. Bentley nemá v úmyslu upouštět od dvanáctiválců, a to vzhledem ke svým zákazníkům, kteří prahnou po tom nejlepším.
Stejně jako u A8, i u R8 V10 se chystá změna. Desetiválec v supersportu u Audi má zřejmě nejlepší léta za sebou, a automobilka se tak teď bude zaměřovat na osmiválce.
Bude vám dvanáctiválec v příští generaci Audi A8 chybět?
[article id=4105]
0 komentářů