Píše se rok 2008 a emisní skandál je ještě v plenkách. Automobilka Audi slaví úspěchy s dieselovým monopostem v LeMans a přišla se zajímavým nápadem. Zkusit nacpat jejich okruhů znalý motor do silničního vozu.

Na papírech to vypadalo skvěle, a testy vypadaly ještě lépe. Předpisy LeMans tehdy dovolovaly maximálně 5.5 litru zdvihového objemu. Silniční vůz je však od těchto limitů oproštěn a tak objem narostl na 6.0 litru. Dvanáctiválcový motor se navíc ověnčil dvěma turby a výsledek byl zdrcující (pro pneumatiky). Tato mašina totiž měla 1000 Nm. To je hodnota, se kterou sešlápnutím plynu pohnete s litosférickými deskami.

 

I přesto, že byl vůz těžší než jeho osmiválcový sourozenec mohl se s ním v pohodě pustit do boje. Maximální rychlost byla stejná jako u benzínové V8 a zrychlení z 0 na 100 km/h dokonce o několik desetinek rychlejší. To vše s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem Quattro. Koncept navíc vypadal mnohem agresivněji.

Veřejnosti se poprvé představil v lednu roku 2008 a poté ještě v Ženevě. Jakkoli peckově tento koncept vypadal do sériové výroby se bohužel nedostal. Projekt byl ukončen a jako důvod uvedla automobilka finanční náročnost jeho výroby. Co nám ale zůstalo je ten kulervoucí motor. Ano, je to ten motor z Audi Q7.

Co myslíte, měla by automobilka Audi znovu spustit něco podobného?

[article id=2818]

Foto: Motor1

[article id=2447]

Kategorie: Zajímavosti

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *