Audi se chystalo vstoupit na trh velkých kupé již na konci tisíciletí. BMW řady 8 navržené Clausem Luthem na trhu statečně bojovalo již 6 let. „Něco takového přece musíme zvládnout taky“, řekli si v Audi.
Vůz, který vidíte na fotkách je výsledkem spolupráce Audi a IVM Automotive a je jediný na světě! Představen byl na autosalonu v Ženevě v roce 1997 a dočkal se pozitivních ohlasů veřejnosti. V typické barvě automobilky (Ming Blue Pearl) působil majestátně a exkluzivně.
Přestavba A8 na kupé rozhodně nebyla jednoduchá záležitost. Stavba prototypu vyžadovala velké zásahy do hliníkového příhradového rámu. Téměř každý panel karoserie se musel nějak poupravit. K absenci b-sloupků dopomohl model Audi Cabrio, který zapůjčil sedačky s integrovanými bezpečnostními pásy. Výsledkem byla velmi pohledná boční linka, vlastní velkým kupé.
[box]Téměř každý panel karoserie se musel nějak poupravit.[/box]
I přes pozitivní ohlasy veřejnosti se však nikdy nezačalo vyrábět. V Audi při pohledu na zoufalé prodeje statečného BMW 8 výrobu Coupé zastavili. A udělali dobře. BMW výrobu zastavilo jen o dva roky později. Trh se totiž posouval dopředu a zájem o velká kupé upadal. Ke slovu se začali dostávat pojmy jako Sedan, nebo SUV. A právě tady dnes automobilka Audi exceluje. Dokonce i Porsche živý dnes vývoj svých velkých kupé prodejem SUV.
[article id=3254]
A jak to dopadlo s jediným Audi A8 Coupé na světě? Na silnici jej nikdo neviděl od roku 2002. Nyní je ve vlastnictví jeho stvořitelů z IVM Automotive.
Nyní se píše se rok 2017 a zdá se, že si to velká kupé chystají ještě jednou rozdat. BMW představilo reinkarnaci série 8 a Audi představilo koncept Audi A9. Tentokrát už to snad v Ingolstadtu dotáhnou do sériové výroby.
0 komentářů