Gumpert Apollo. Byl tu s námi od roku 2005 a světu se příliš nelíbil svým odvážným, i když funkčním vzhledem. Navíc název Gumpert nepůsobil moc exoticky, což by u superauta měl.

To už ale pan Gumpert ví. Automobilka tak v podstatě zanikla a na jejich základech povstala nová. S mnohem lepším názvem Apollo (Ano, jako ten model). A zanedlouho nám naservíruje ultimátní sporťák, který ukazuje vztyčení prostředníček všem hybrid škatulím při točení 9000 otáček za minutu.

[banner group=‘article-banner’]

Jejich nový počin se jmenuje Apollo Intensa Emozione (zkráceně IE). Cílem je postavit supersport, který se bude zaměřovat výhradně na řidiče a čistý požítek z jízdy. Žádný hybrid nebo eko kouzla pod kapotou. Kdepak, tady to bude jenom řidič, obří motor a silnice. Přesně ta myšlenka, která postavila první Cobru nebo Viper a přesně to co máme všichni rádi.

Motor 6.3 litru V12 produkuje 780 koní. Z 0 na 100 vystřelí za 2.7 sekundy a dál tahá až do 333 km/h. Díky karbonové magii se dokázala váha dostat na 1250 kg, i přes tak obří motor.

Takhle rozjetou bestii musíte taky zastavit. O to se postarají karbon-keramické brzdy Brembo. Podvozek je inspirován technikou z F1 se zavěšením Push-Rod. Nastavitelné tlumiče Bilstein si může každý zákazník nastavit dle libosti.

[box]„Cítili jsme, že veškerý technologický pokrok a automatizace v dnešních superautech zastínily ten čistý, emociální požitek při spojení řidiče s autem. Chtěli jsme postavit auto, které by vyplnilo tu vzniklou mezeru mezi autem a řidičem. A tak jsme postavili Apollo IE.” – Norman Choi, vedoucí projektu[/box]

Auto disponuje třemi jízdními režimy. Wet, Sport a Track. Kontrola trakce navíc obsahuje 12! druhů nastavení. Převody nakopete přes šestistupňovou sekvenční pneumatickou převodovku.

Design se nechal inspirovat dravými tvory jako jsou žraloci nebo raptoři. Cenovka je stanovena na 2.6 milionu dolarů (něco málo přes 56 000 000 korun) a celkem se jich vyrobí jen deset. Pokud vaše srdce touží po ultimátním vehiklu a máte zrovna po ruce balík v hodnotě 72 golfů GTI, na co ještě čekáte?

[article id=2714]

foto: Apollo


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *