Byla by to opravdu podívaná… Počkat. Ona to byla podívaná! Jmenovala se Bella a šlo o derivát Alfy Romeo 166 ve verzi čtyřmístného kupé. To, čemu se říká GT. Na 166 také stála a sdílela s ní většinu komponent. Ta největší změna se udála pod rukama designérů.

Koncept má to nejlepší ze své předlohy a ještě víc. Kde jenom začít? Určitě motorem. Původně byla vyzbrojena dvoulitrovým čtyřválcem, ale těsně před debutem na autosalonu v Ženevě se rozhodlo pro jinou jednotku. A hádejte, co to bylo. Vrchol automobilky v podobě šestiválcového motoru Busso s obsahem 3.0 litru a s výkonem 166 kW. Bella měla, i když možná trochu na škodu, pohon předních kol a manuální převodovku (ta byla zase vítána).

Karoserie měla pod palcem italská stálice Bertone. Jejich výsledek se na míle vzdaloval od předlohy, ale některé aspekty typické pro Alfu Romeo, jako schované kliky dveří (147,156), zůstaly. Uspořádání interiéru 2+2 bylo v podstatě jen na oko. Lidé na zadních sedadlech by se museli umět rozložit a zase složit. Přístrojová byla s předlohou shodná a lišil se snad pouze volant.

[article id=4725]

Někteří novináři měli dokonce možnost si Bellu na výstavě vyzkoušet. V podstatě ale nebylo co zkoušet. Pod jinou karosérií byla ta samá 166 se všemi svými klady a zápory. Samozřejmě to byla pouze studie a nic podobného se u Alfy zatím nevyrábí, ale podle posledních informací je nám všem jasné, že nás podobná paráda brzy čeká.19

Vladimír Kadera


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *