Bod číslo 1. Design

Vypadá přesně tak, jak by vypadat mělo. Myšlenka znovuzrození Rambo Lamba je sama o sobě šílená, i když v dnešní době stále více populárních SUV pochopitelná. Rambo je agresivní a ostrý. Je to ten chlápek, co sedí v rohu a když se na něj blbě podíváš rozfláká ti o hlavu půllitr… A pak celou hospodu…

Bod číslo 2. Platforma

Stojí na stejné podvozkové platformě jako Bentley Bentayga, Audi Q7, nebo Porsche Cayenne. To mu trochu ubírá na exkluzivitě, ale vzhledem k tomu, že vyvinout zcela novou platformu by vyšlo na hromadu peněz se to dá pochopit. Pokud je nám známo tato platforma funguje dokonce velmi slušně.

Bod číslo 3. Brzdy

Kdo bude mít tohle auto, bude mít i největší karbon-keramické brzdy v sériovce na světě. Konkrétně je to 440mm vpředu a 370mm vzadu. Ty budou v základu pod 21 palcovými koly. Za příplatek pak bude možnost i 22, nebo 23 palců.

Bod číslo 4. To nejdůležitější. Motor

Kolik si teď vybavíte Lamborghini s turbem? Hm? Urus je v základu osazen osmiválcem do V o obsahu 4.0 s rovnou dvěma turby (Porsche?). To dá dohromady 650 koní (484 kw). I přes váhu 2154 kg (teď by se hodil vtip o tvojí mámě) se tohle agresivní monstrum dá rozpohybovat na stovku za 3.59 sekundy, což je nejrychlejší hodnota mezi SUV (i když tohle je SSUV) a pokračovat v akceleraci může až k hodnotě 305 km/h. A teď krouťák… 850Nm!

Jo, a má to Launch Control.

Bod číslo 5. Interiér

Interiér jako představa kokpitu kosmické lodi z roku 1978. Vlastně celý tohle auto je z roku 1978. Přeci jenom, je to kolotočářské auto. Jízdní režimy Strada, Sport, Corsa, Sabbia (písek), Terra (Offroad) a Neve (sníh). Jo, první auto na světě, kde si vyberete jestli chcete jet pískem, bahnem, nebo to švihnout přes okruh.

Bod číslo +1. Cena a náklady

Obrození šíleného krále s sebou nese bláznivá čísla nejen v rychlostních parametrech, ale i co se týče každodenní použitelnosti. Tohle je Lamborghini s pěti dveřmi, úložným prostorem 660 litrů a kombinovanou spotřebou 12,7 litrů na 100 kilometrů. To vše za v přepočtu 4 300 000 korun (zhruba).

A co to všechno znamená? Znamená to, že nejlevnější, nejpraktičtější a nejúspornější Lamborghini je zároveň nejrychlejší SUV na světě (pokud pominete tu jejich samozvanou kategorii SSUV). Boromire, co ty na to?

A závěr? Je úplně jedno zdali jej titulujete jako káru pro tlustý kolotočáře, mafiány, pasáky, rappery, nebo bůh ví pro koho. Asi na něj nikdy mít nebudeme a proto patří tam, kam Countach, Diablo, Murciélago a Miura. Na zeď.

Může se vám hnusit a můžete ho nenávidět. Ale váš obdiv a nenápadné přikývnutí si automobilka určitě zaslouží. Tečka.

[article id=1416]


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *