POZOR! Článek obsahuje tři německé sedany.

Jaguar XJ8/XJR

A začneme pěkně zostra. Jágo je absolutní kult, auto pro grázli. Za XJ8 dáte přes sto tisíc. XJR je dvakrát dražší, ale zase se to vyplatí. Čtyři litry objemu s přeplňováním tlačí pasažéry směrem dozadu silou 363 koní. Jede jako ďábel a neskutečně zní. Pozor si dejte na automatickou převodovku od Mercedesu, XJR má obrovský krouťák a může s ním mít problém.

 

Chrysler 300 C HEMI / Jeep Grand Cherokee HEMI

5.7 HEMI v Chrysleru, to je auto se kterým jezdí v Americe prarodiče na poštu. Není vzrušující a vůbec ne sportovní. Na pohodový cruising a nasávání atmosféry to ale bohatě stačí. Stejně tak můžete koupit Jeep Grand Cherokee, který sice stojí o trochu víc, ale nabídne ještě širší využití. V Česku navíc hrozně rádi dávají do těchto aut plyn. HEMI má v Chrysleru 340 koní a dá se sehnat do dvou set tisíc. Jeep bude o sto dražší.

 

Audi S8

Ostrá vlajková loď z konce milénia se dá v Německu koupit i za peníze v našem limitu. Vlhký sen našich otců s osmiválcem pod kapotou je schopen velmi rychle diktovat směr levých jízdních pruhů. Pomáhá mu k tomu 340 koní a chlapácké quattro. Všechna čtyři kola se zakousnou do asfaltu a za dunivého burácení opustíte jakékoli setkání svobodných zednářů.

 

BMW E39 540i

Musí tady být. Byly doby, kdy mi tohle auto nedalo spát a vsadím se, že spousta z vás to měla stejně. Motor M62B44 má maximální točivý moment 420 Nm a roztrhá tak nejednu naději náctiletého tunera na vaše předjetí. Když nemáte na M3, koupíte si 330i. Když nemáte na M5, koupíte si tohle. Za M5 dnes dáte i půl milionu, vstupenku do světa rychlých sedanů od BMW ale lze zakoupit už za (světe, div se) dvě stě tisíc.

 

Co dát na konec?

Mám vybrat nějaký americký pick-up? Mustanga GT? Lexus? Všechno to jsou levná a dobrá auta, ale za slušné peníze se dá koupit i ultimátní sleeper, který svou nečekanou brutalitou rozpustí nejeden předsudek.

VW Passat W8

Někdo musel přijít a říct: „Hele kluci, narveme tam osm hrnků!“ A někdo mu na to musel říct: „Tyvole a jak to tam chceš narvat?“ Bylo to ale v době, kdy si Volkswagen chtěl bůh ví co dokazovat a vznikaly motory jako desetiválcové diesely a dvanáctiválcové benzínové jednotky. Aby se pod kapotu Passata vešel osmiválec je rozevření válců pouze 15 stupňů a „slepený“ je ze dvou čtyřválců. Výsledkem je 202 kW. Auto pak samozřejmě občas neví, co s tím vším výkonem dělat, ale jako vzácný sleeper je to hodně dobrá volba.

 

A jaký je váš favorit na dostupný osmiválec?

Vladimír Kadera

Kategorie: Zajímavosti

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *