1. Ferruccio se narodil rodině rolníků roku 1916 v malé italské vesničce v provincii Ferrara ve znamení býka.

2. Od mládí jej fascinovali býčí zápasy. Podle býků také později pojmenoval některé své modely. Model Islero je například pojmenován po býkovi, který při zápase zabil slavného toreadora Manolete.

[box]„Jsi jen směšný výrobce traktorů, jak můžeš vůbec něco vědět o sportovních autech?“ – Enzo Ferrari[/box]

3. Vystudoval techniku v Bologni. Za druhé světové války byl držen na řeckém ostrově Rhodos, kde pro armádu opravoval vojenská vozidla. Tady dovedl své konstruktérské dovednosti k dokonalosti.

4. Po návratu z ostrovu Rhodos pomáhal farmářům opravovat traktory. Roku 1948 si založil vlastní firmu na výrobu traktorů Lamborghini Trattori S.p.A. V roce 1959 rozšířil výrobu o klimatizační systémy.

5. Podnikání v tomto segmentu mu přineslo velké jmění a tak si Ferruccio dopřával luxusní automobily. Mimo jiné vlastnil i dvě Ferrari. Jednoho dne se u jeho 285 GTO odporoučela spojka a Ferruccio se namísto obyčejné reklamace rozhodl prokonzultovat tuto událost se samotným Enzem Ferrarim. Enzo s ním vyběhl se slovy „jsi jen směšný výrobce traktorů, jak můžeš vůbec něco vědět o sportovních autech?“ Rozhozený Ferruccio se vrátil domů a rozhodl se spojku rozebrat. Zjistil, že komponenty ve spojce Ferrari jsou shodné s komponenty převodovek z jeho traktorů. Sáhl proto do regálu a spojku si opravil. Like a Boss.

[article id=3337]

6. Vztek na Enza za jeho povýšenecké a drzé chování v něm ale zůstal. Rozhodl se proto Enzově názoru vzepřít a postavit vlastní sportovní auto. A tak za čtyři měsíce spatřilo světlo světa první Lamborghini. Model 350 GTV.

7. Ferruccio se s auty naladil na inovátorskou vlnu a plánoval vyrábět i vrtulníky Lamborghini. Italská vláda mu však neposkytla licenci a tak se dál soustředil na sporťáky.

8. Narozdíl od ostatních výrobců Ferruccio zakázal jakoukoli účast automobilky na závodní dráze. To se nelíbilo některým jeho mechanikům, kteří k němu utekli od Ferrari. Tajně tak plánovali projekt závodního vozu. Lamborghini jejich plán odhalil zrovna ve fázi prototypu a udělal z tohoto projektu legendární Miuru.

9. Jak už jsme psali byl posedlý býčími zápasy. Proto ten býk ve znaku. Většina modelů Lamborghini má co dělat s býky. Miura byl trenér býků. Espada je meč, který se používá při zápasech. Diablo byl zase legendární býk. Asi jedinou vyjímkou je Countach. Takhle se v Itálii volá na hezký holky.

10. V roce 1973 přišla ropná krize a dotkla se i výrobců superaut. Vlády byly donuceny zavádět zákony o výrobě ekonomičtějších vozidel a prodeje užraných bestií klesaly. O rok později Ferruccio prodává 49% podíl v automobilce a odchází na zasloužený odpočinek u jezera Trasieno, kde zůstal až do své smrti v roce 1993.

foto: lambocars.com, fortulion.cz, pinterest.com, super-car2015.blogspot.cz, cartype.com,


0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *